Astronomi sa Univerziteta St. Andrews vjeruju da mogu „pojednostaviti tamnu stranu svemira“ tako što će unijeti više svjetla u njegove dvije glavne konstituente.
Dr. Hong Shen Zhao je pokazao da su tamna materija i tamna energija puno više povezane nego što se do sada mislilo. Samo 4% svemira je sastavljeno od poznatih materijala – ostalih 96% je podjeljeno u dva sektora, tamnu materiju i tamnu energiju.
Dr. Zhao kaže: „Oboje, tamna materija i tamna energija bi mogle biti dva lica jedne te iste komponente. Kad astronomi koji istražuju tamnu energiju uspiju da shvate ovu pojavu, mi ćemo istovremenu riješiti i misteriju tamne materije“.
Astronomi vjeruju da su univerzum i galaksije povezani jednom gravitacionom silom između kojih je velika količina materijala koji se ne vidi, a poznata je pod imenom tamna materija. Ovo je prvi otkrio švicarski astronom Fritz Zwicky 1933. godine.
U modelu dr. Zhaoa, tamna materija i tamna energija su jednostavno različite manifestacije iste tvari koju on naziva „tamni fluid“. U galaksijama, tamni fluid se ponaša kao materija, a drugdje u univerzumu kao energija koja ga tjera da se širi. Ono što je jako značajno, jeste da je njegov model dovoljno detaljan da proizvode odnos 3:1 tamne energije naprema tamnoj materiji kao što su predviđanja kozmologa.
Već se čine napori u otkrivanju prirode tamne materije (a i same materije). Projekat na CERN-u već je u završnoj fazi (projekat vrijedi 6 milijardi eura). Očekuje se da će se početkom maja ove godine prvi put pokrenuti taj uređaj za ubrzavanje čestica, „Veliki Hadronski Sudarač“ (Large Hadron Colider) koji je velika uzdanica današnje fizike. Naučnici se nadaju otkriću čestice od koje je satkana materija (tzv. Higgsova čestica ili Higgsov bozon).
Ali dr. Zhao je skeptičan oko toga da bi se moglo išta više saznati o tamnoj energiji jer tvrdi da je u Velikom Hadronskom Sudaraču pojednostavljena slika univerzuma i da tamna energija neće imati snagu kao ona u svemiru.
Njegovo mišljenje je da će se ovi fenomeni morati posmatrati u prirodi i odatle izvoditi realni zaključci.